Padelio lyga
Padelio taisyklės

Pirmąją padelio žaidimo taisyklių versiją sukūrė šio sporto išradėjo Enrique Corcuera žmona. Ponia Viviana Dellavedova Corcuera surinko informaciją ir išspausdino „Paddle Corcuera“ taisykles. Tai buvo jos dovana žaidimo autoriui gimtadienio proga.
Dabartinės taisyklės daug skiriasi nuo originalaus dokumento. Pagrindiniai pakeitimai susiję dėl Argentinoje ir Ispanijoje praktikuojamų taisyklių skirtumų: daugiausiai dėl padavimų ir aikštelės matmenų. Laikui bėgant, tobulėjant technologijoms ir naudojamoms medžiagoms keitėsi ir taisyklės susijusios su raketėmis ir aikštelėmis.
Techniniai padelio žaidimo reikalavimai aprašyti ČIA
TAISYKLĖ 1. Taškų skaičiavimas
Taškai
1 variantas. Įprastas skaičiavimas
- Pirmas laimėtas taškas vadinamas „15“, antrasis – „30“, trečiasis - „40“ ir ketvirtas „geimas“. Kai kiekviena pora laimi po tris taškus, tuomet rezultatas vadinamas „lygu“. Kitą tašką laimėjusi pora įgauna pranašumą, kuris vadinamas „daugiau“ ir, jei ta pati pora laimi kitą tašką, jie laimi geimą. Jei tašką tą pora pralaimi, tuomet rezultatas grįžta į „lygu“. Ir taip žaidžiama, kol viena žaidėjų pora laimi du taškus iš eilės, kurių reikia geimui laimėti. Lietuvoje įprasta (iš teniso), jeigu kitą tašką po rezultato “lygu” laimi servuojanti pora, tuomet sakoma “daugiau”, o jeigu laimi servą priimanti pora, tuomet sakoma “mažiau”.
- Pirma pora, laimėjusi 6 geimus, su bent dviejų geimų skirtumu, laimi setą. Esant lygiosioms, kai abi poros laimi po 5 geimus, žaidėjai žaidžia dar du geimus iki rezultato 7-5. Tačiau jeigu sužaidus šiuos du geimus rezultatas lygus 6:6, tuomet žaidžiamas „tie-break“ (taibreikas)
- Mačas žaidžiamas iki dviejų laimėtų setų
- Esant lygiosioms po vieną setą, jeigu nėra nuspręsta kitaip, trečiasis setas žaidžiamas be „tie-break“, kol viena iš porų įgyja 2 geimų pranašumą.
2 variantas. Auksinis taškas (lemiamas taškas)
- Taškai geimo ir seto metu skaičiuojami tokiu pačiu principu kaip ir 1 varianate. Skirtumas tas, kad geimo metu, kai kiekviena pora laimi po tris taškus, tuomet vietoj rezultato „lygu“ yra žaidžiamas lemiamas “auksinis taškas”. Priimančioji pora pasirenka pusę, į kurią nori priimti servą. Priimanti pora negali apsikeisti pusėmis/pozicijomis specialiai lemiamo taško žaidimui. Pora, kuri laimi lemiamą “auksinį tašką”, laimi geimą
- Mišrių dvejetų mače, žaidžiant lemiamą “auksinį tašką” priimantis žaidėjas turi būti tos pačios lyties kaip ir servuojantis žaidėjas. Tačiau priimantys žaidėjai negali keisti pusių/pozicijų specialiai lemiamo taško žaidimui
Taibreikas (Tie-break)
- Tie-break metu taškai skaičiuojami „0“, „1“, „2“, „3“ ir tt.
- „Tie-break“ laimi pora, kuri pirmoji laimi 7 taškus su 2 taškų pranašumu. Rezultatui tie-break’e esant 6:6, tie-break tęsiamas, kol viena iš porų įgauna 2 taškų pranašumą.
- „Tie break“ pradeda žaidėjas, kurio eilė servuoti pagal sete esančią tvarką (paprastai tai pora, kuri ir pradėjo servuoti šiame sete). Šis žaidėjas atlieka tik vieną padavimą iš dešinės aikštės pusės. Kitus du taškus servuoja priešininkų poros žaidėjas pradėdamas iš kairės pusės, poto iš dešinės. Taip išlaikydami padavimų serijos tvarką poto du servus paduoda kitos poros žaidėjai. Tokia tvarka servuojama iki pat tie-break pabaigos.
- Laimėjus tie-break – užskaitomas paskutinio geimo sete laimėjimas – laimimas setas rezultatu 7:6.
- Kitą setą servuoti pradeda pora, kuri antroji servavo „tie-break“ metu.
Alternatyvūs taškų skaičiavimo metodai
- Mini setas (keturi geimai). Pora, kuri laimi keturis geimus su dviejų geimų skirtumu, laimi setą. Seto tie-break žaidžiamas rezultatui esant 4:4
- Tie-break vietoj trečio seto. Rezultatui setais esant 1:1, vietoj trečio seto žaidžiamas tie-break iki 7 taškų su 2 taškų pranašumu
- Super tie-break vietoj trečio seto. Rezultatui setais esant 1:1, vietoj trečio seto žaidžiamas tie-break iki 10 taškų su 2 taškų pranašumu.
Pastabos:
- Kai vietoj trečio seto žaidžiamas „tie break“, padavimo eilės tvarka nesikeičia, bet žaidėjams leidžiama pakeisti servuojantį ir priimantį žaidėjus tik taibreiko pradžioje
- Kamuoliai nėra keičiami prieš „tie break“ žaidimą
TAISYKLĖ 2. Pauzės mačo metu oficialiuose turnyruose
- Techninis pralaimėjimas (“walk over”) įskaitomas prieš žaidėjus, kurie nėra aikštėje pasiruošę žaisti per 10 min nuo oficialaus mačo pradžios laiko, išskyrus „force majeure“ atvejus. Planuojant mačus vieną po kito, kito mačo pradžia laikoma praėjus ne mažiau kaip 5 minutėms po ankstesnio mačo pabaigos
- Prieš mačą yra privalomas 5 minučių apšilimas aikštelėje
- Mačas yra nenutrūkstamas nuo pradžios (pirmojo padavimo) iki pabaigos. Mačas neturėtų būti sustabdytas ar atidėtas, kad žaidėjas galėtų atsigauti, gauti nurodymų ar patarimų
- Tarp taškų leidžiamas ne ilgesnis kaip 20 sekundžių tarpas
- Ne daugiau kaip 90 sekundžių skiriama pusių keitimui. Po kiekvieno seto pirmojo geimo ir per tie-break žaidėjai keičiasi pusėmis be poilsio
- Maksimalus 120 sekundžių poilsio laikas suteikiamas kiekvieno seto pabaigoje
- Aukščiau minėtas poilsio laikas skaičiuojamas nuo taško pabaigos iki kito taško pradžios
- Jei dėl nenumatytų aplinkybių reikia pakeisti žaidėjo aprangą, batus ar įrangą, tuomet skiriama laiko papildomai
- Oficialiuose turnyruose prieš mačą paskelbiamas skiriamas tualeto arba persirengimo pertraukų skaičius
- Pusių pasikeitimui tie-break’e skiriama 20 sekundžių
- Jei mačas buvo sustabdytas dėl lietaus, šviesos trūkumo, nelaimingų atsitikimų ar pan., mačui iš naujo prasidėjus žaidėjai turi teisę apšilti:
- sustabdymas iki 5 minučių. Jokio apšilimo.
- 5–20 minučių sustabdymas. 3 minučių apšilimas.
- Sustabdymas ilgiau nei 20 minučių. 5 minučių apšilimas
- Atnuajinus sustabdytą mačą, mačas turi tęstis tiksliai nuo ten, kur baigėsi prieš sustabdymą
- Jei mačas turi būti stabdomas dėl šviesos trūkumo, mačas turi būti sustabdytas, kai sužaistas lyginis geimų skaičius. Todėl kad atnaujinus mačą abi poros būtų toje pačioje pusėje, kurioje buvo mačo sustabdymo momentu
- Vieno iš žaidėjų traumos atveju gali būti suteikiama viena 3 minučių medicininė pertrauka
- Vienam žaidėjui medicininė pagalba gali būti suteikta tik vieną kartą per mačą ir negali būti perleista savo porininkui
- Nelaimingo atsitikimo atveju (kuris tiesiogiai nesusijęs su maču, tačiau paveikė vieną iš žaidėjų), turnyro teisėjas savo nuožiūra gali skirti ne ilgesnę kaip 15 minučių medicininę pertrauką
- Jei nors vienas žaidėjas turi kraujuojančią žaizdą, mačas nutraukiamas
TAISYKLĖ 3. Žaidėjų pozicijos
- Kiekviena žaidėjų pora turi būti savo aikštės pusėje – abi poros skirtingose tinklo pusėse. Paduodantis žaidėjas (servuojantis) įveda kamuoliuką į žaidimą, o priimantis žaidėjas, esantis įstrižai priešais minėtą žaidėją, atmuša paduotą kamuolį
- Visi kiti žaidėjai (priimantysis, jo partneris ir servuojančio partneris) mačo metu gali būti bet kurioje savo aikštės pusėje, tačiau žaidėjai negali būti už aikštelės ribų.
TAISYKLĖ 4. Mačo pradžia
- Mačo pradžioje metant monetą nusprendžiama, kuri pora kurioje aikštelės pusėje pradės žaidimą, o kuri pora pradės servuoti. Monetos metimą laimėjusi pora renkasi:
- Padavimas arba priėmimas. Tokiu atveju kita pora rennkasi pusę.
- Pirmojo geimo aikštės pusė. Tokiu atveju kita pora renkasi padavimą ar priėmimą
- Pasirinkimo teisės atidavimas priešininkams
Taisyklė 5. Keitimasis pusėmis
- Žaidėjai turi pakeisti pusėmis po 1, 3 ir kiekvieno sekančio nelyginio geimo sete.
- „Tie-break“ metu žaidėjai keičiasi pusėmis kas 6 taškus.
- Jei įvyksta klaida ir žaidėjai nepasikeičia pusėmis, apsikeitimas turi būti atliktas iš karto, kai tik nustatoma klaida. Visi taškai, laimėti iki klaidos, galioja. Tuo atveju, kai klaida pastebėta jau atlikus pirmąjį padavimą, bet suklydus, apsikeitus pusėmis lieka tik vienas padavimas.
- Po kiekvieno seto pirmojo geimo ir per tie-break žaidėjai keičiasi pusėmis be poilsio.
TAISYKLĖ 6. Padavimai
Visi taškai prasideda nuo padavimo (servavimo). Jei pirmasis servas su klaida, tuomet paduodančiajam žaidėjui leidžiama servuoti antrą kartą. Padavimas/servas:
- Padavimo pradžioje paduodantysis žaidėjas turi stovėti abiem kojomis už padavimo linijos, tarp įsivaizduojamo centrinės padavimo linijos prailginimo ir šoninės sienelės ir turi likti ten padavimo metu
- Paduodantysis žaidėjas prieš servą turi atmušti kamuolį į žemę už padavimo linijos, tarp įsivaizduojamo centrinės padavimo linijos prailginimo ir šoninės sienelės
- Paduodantysis žaidėjas negali kojomis liesti nei padavimo linijos, nei įsivaizduojamos centrinės linijos
- Paduodamo kamuoliuko aukštis servo (smūgio) metu turi būti ties juosmens lygiu arba žemiau jo. Paduodantysis žaidėjas turi bent viena koja liesti žemę servo metu
- Padavimo metu kamuoliukas permušamas įstrižai aikštelės per tinklą į padavimo zoną kitoje aištelės pusėje. Kamuoliukas turi pataikyti į padavimo zoną įskaitant linijas. Geimas pradedamas servuojant iš dešinės įstrižai į kairiąją padavimo zoną. Kitas taškas geime pradedamas servuojant iš kairės įstrižai įstrižai į dešiniąją padavimo zoną. Toliau vėl iš dešinės ir taip toliau kiekvieną tašką geime pradedama paduodant vis iš kitos pusės įstrižai aikštelės.
- Padavimo metu servuojantis žaidėjas negali vaikščioti, bėgti ar šokinėti. Leistini tik nedideli pėdos judesiai, kurie neturi įtakos padavimui
- Kamuoliuko prilietimas arba bandymas jį pataikyti padavimo metu yra laikomas padavimu
- Jei netyčia buvo atliktas padavimas iš neteisingos pusės, klaida turi būti nedelsiant ištaisyta. Visi sužaisti taškai galioja. Jeigu klaidingai buvo atliktas tik vienas padavimas, ištaisius klaidą kartojami abu padavimai
- Prieš pradedant kiekvieną setą, žaidėjai gali pasirinkti, kuris iš jų pirmasis paduos. Nustatyta servavimo tvarka nesikeičia iki kito seto pradžios
- Jei žaidėjas paduoda ne pagal savo eilę, klaida turi būti nedelsiant ištaisyta. Padavimus turi tęsti žaidėjas pagal eilę. Visi taškai iki klaidos užskaitomi. Jei klaida aptikta atlikus pirmąją padavimą, žaidimas tęsiamas paduodant abu servus. Bet kokiu atveju ar klaida buvo aptikta vidury geimo ar jau sužaidus geimą, servavimo eilės tvarka nesikeičia iki seto pabaigos
- Paduodantysis žaidėjas padavimą atlieka tik tuo atveju, jeigu priimantysis žaidėjas yra pasiruošęs. Tačiau priimantysis žaidėjas privalo prisitaikyti prie paduodančio žaidėjo ritmo ir būti pasiruošęs priimti servą, kai paduodantis žaidėjas yra pasiruošęs servuoti.
- Negalima apeliuoti, jog žaidėjas nebuvo pasiruošęs priimti servo, jeigu įvyko bandymas atmušti padavimą. Ir atvirkščiai, negalima apeliuoti, jeigu padavimas su klaida
TAISYKLĖ 7. Blogas padavimas/servas
- Blogas servas (klaida), jei:
- Paduodantysis žaidėjas pažeidžia 6 taisyklės 1–6 punktus
- Paduodantysis žaidėjas nepataiko į kamuoliuką bandydamas jį pataikyti padavimo metu
- Kamuoliukas atšoka už priimančio žaidėjo padavimo zonos ribų (linijos skaičiuojama kaip pataikyta)
- Kamuoliukas pataiko į paduodantį žaidėją arba jo porininką arba bet kurį daiktą, kurį jie dėvi ar nešiojasi
- Kamuoliukas atšoka priimančio žaidėjo servo zonoje ir paliečia metalinę tvorelę aplink aikštelę prieš antrąjį atšokimą
- Kamuoliukas atšoka priimančio žaidėjo servo zonoje ir išlekia pro aikštės išėjimą, kur nėra įrengta saugaus žaidimo zona
- Kamuoliukas paliečia bet kokį kitą objektą (sieną, apšvietimą, tvorą ar pan.) ir tik tuomet nusileidžia priimančiojo pusėje
Pastaba:
- Jeigu servo zonoje atšokęs kamuoliukas išlekia iš aikštelės – padavimas laikomas geru
TAISYKLĖ 8. Servo priėmimas
- Priimantysis žaidėjas privalo leisti kamuoliukui vieną kartą atšokti jo padavimo zonoje ir tuomet atmušti kol kamuoliukas atšoks antrą kartą nuo žemės
- Priimantys žaidėjai kiekvieno seto pirmame geimei nuspredžia, kuris iš jų priiminės pirmąjį padavimą. Ši tvarka nesikeičia viso seto metu. Šią tvarką galima pakeisti tik kito seto pirmame geime
- Žaidėjai geimo metu priiminėja po vieną servą vienas po kito
- Jeigu per klaidą priimantys žaidėjai susikeitė vietomis, jie turi pabaigti geimą ar taibreiką pasikeitusia tvarka. Kituose seto geimuose žaidėjai turi užimti iš pradžių pasirinktas padavimo priėmimo pozicijas
- Jei padavimo metu prieš atšokant kamuoliukui į žemę kamuoliukas pataiko į vieną iš priimančių žaidėjų ar jų raketes, tai laikoma tašku paduodančiojo naudai
Pastabos:
- Jei kamuoliukas du kartus atšoka (net jei tarp atšokimų jis palietė sieną) priimančiojo pusėje tai laikoma laimėtu servuojančio žaidėjo tašku
- Priimantysis žaidėjas negali iš oro atmušti servuojamo kamuoliuku net jeigu akivaizdžiai lekia už padavimo zonos ribų
TAISYKLĖ 9. Padavimo kartojimas
- Padavimas kartojamas, jeigu padavimo metu kamuoliukas liečia tinklą šiais atvejais:
- Paduotas kamuoliukas paliečia tinklą arba atraminius stulpelius, po to atšoka priimančiojo žaidėjo servo zonoje ir nepaliečia metalinės tvoros prieš antrąjį atšokimą į žemę
- Kamuoliukas, palietus tinklą arba stulpus (jei jie yra žaidimo zonoje), pataiko į bet kurį žaidėją ar jo nešiojamą ar dėvimą daiktą.
- Padavimas kartojamas, jeigu padavimas atliktas, kai priimantysis žaidėjas nebuvo pasiruošęs
- Jeigu kartojamas antrasis padavimas, tuomet žaidėjas servuoja tik vieną kartą, nes jis kartoja antrąjį padavimą
Pastabos:
- Jeigu padavimo metu kamuoliukas palietęs tinklą išlėkė iš aikštės per įėjimą – padavimas kartojamas, jeigu yra saugos zona žaidimui už aikštės ribų. Kitu atveju – klaida
TAISYKLĖ 10. Taško peržaidimas
- Taškas peržaidžiamas, kai:
- Kamuolys sugadinamas mačo metu
- Bet koks elementas, kuris nėra žaidimo dalis, atsiranda aikštelėje
- Mačas nutraukiamas dėl netikėtų situacijų, nesusijusių su žaidėjais
- Jei žaidėjas mano, kad taškas turi būti peržaidžiamas, jis turi nedelsdamas apie tai pranešti teisėjui. Jei taškas sužaidžiamas iki galo, taško peržaidimo teisė prarandama ir neginčijama
- Kai prašoma peržaisti tašką, teisėjas nusprendžia, ar tai tinkama. Jei ne, peržaidimo prašęs žaidėjas praranda tašką.
Pastaba:
- Taško peržaidimo atveju, paduodantis žaidėjas turi teisę servuoti du padavimus
TAISYKLĖ 11. Trikdžiai
Trukdymas yra tada, kai žaidėjas, atlikdamas tyčinį ar netyčinį veiksmą, sutrikdo priešininką smūgio metu. “Tyčinio trukdymo” atveju teisėjas skiria tašką priešininkui. “Netyčinio sutrukdymo” atveju teisėjas leidžia peržaisti tašką
TAISYKLĖ 12. Taško žaidimas
- Kiekviena žaidėjų pora muša kamuolį pakaitomis.
- Taškas žaidžiamas nuo to momento, kai atliekamas padavimas iki kol viena iš porų laimės tašką arba bus nuspręsta tašką peržaisti
- Taškas žaidžiamas tol, kol kamuoliukas kartą atšokęs nuo žemės ir/arba poto palietęs kurią nors kitą aikštelės dalį savo pusėję (sieną, tvorą) permušamas į priešininkų aikštės pusę. Kamuoliukas turi būti permušamas neleidžiant savo pusėje jam atšokti antrą kartą ant žemės, tačiau gali liesti kitas aištelės dalis savo pusėje
- Aukščiau paminėtos kitos aikštelės dalys yra sienų vidinės pusės, metalinė tvora, tinklas ir tinklo stulpai
TAISYKLĖ 13. Pralaimėtas taškas
- Žaidėjai pralaimi tašką, jeigu:
- Žaidimo metu bet kuris iš žaidėjų savo kūnu, rakete ar kitu dėvimu ar nešiojamu daiktu paliečia tinklą, tinklo stulpus, įtempimo trosą ar varžovo aikštės dalį
- Leidžiama žaisti už aikštelės ribų ir žaidėjas taško žaidimo metu paliečia išėjimo konstrukcijas, esančias žemiau negu 0,92 m
- Kamuoliukas prieš atmušimą atšoka į žemę antrą kartą
- Kamuoliukas po atšokimo išlekia iš aikštelės virš sienos arba pro įėjimą
- Leidžiama žaisti už aikštelės ribų ir kamuoliukas, teisingai atšokęs, išlekia iš aikštelės per galinę sienelę. Jei jis išlekia per šoninę sienelę arba pro įėjimą taškas prarandamas tik tada, kai kamuoliukas atšoka antrą kartą arba paliečia kokį nors su aikštele nesusijusį elementą
- Žaidėjas atmuša kamuoliuką, kol jis dar neperskrido tinklo į jo pusę po priešininko smūgio
- Žaidėjas atmuša kamuoliuką tiesiai arba nuo savo aikštės sienų, o šis neatšokęs į žemę prieš tai atsitrenkia į su žaidimu nesusijusius elementus arba aikštelės sienas, metalinę tvorą oponento pusėje
- Žaidėjas atmuša kamuoliuką tiesiai arba nuo savo aikštės sienų, o šis nuo tinklo ar tinklo stovo, neatšokęs į žemę priešininko pusėje prieš tai atsitrenkia į su žaidimu nesusijusius elementus arba aikštelės sienas, metalinę tvorą oponento pusėje
- Žaidėjas pataiko į kamuoliuką du kartus (dvigubas smūgis)
- Po smūgio kamuoliukas paliečia smugiuojantį žaidėją ar jo porininką ar bet ką ką jie dėvi ar nešioja
- Kamuoliukas pataiko į bet kurią žaidėjų ar jų įrangos dalį, išskyrus raketę, po priešininkų smūgio
- Po smūgio kamuoliukas paliečia metalinę tvorą, žemę arba bet kurį kitą elementą savo aikštelės pusėje
- Kamuoliukas atmušamas metant į jį raketę
- Kuris nors žaidėjas žaidimo metu peršoka per tinklą
- Žaidėjai kamuoliuką atmuša vienu metu t.y. kamuoliukas liečia abiejų žaidėjų raketes
- Žaidėjas mušantis kamuoliuką yra už aikštelės ribų (bet kuria kūno dalimi), išskyrus atvejus kai leidžiamas žaidimas už aikštelės ribų
- Žaidėjas abu savo padavimus atlieka su klaidomis
TAISYKLĖ 14. Kamuoliuko atmušimas
- Jūsų atmušimas yra teisingas, jei:
- Priešininkai atmuša iš oro arba kamuoliukas atsitrenkia į kurią nors iš priešininkų kūno dalį, drabužius ar net raketę
- Kamuoliukas po smūgio atšoka tiesiai į žemę priešininko aikštes pusėje arba pirmiausia atsitrenkia į sieną jūsų aikštelės pusėje, o tada atšoka į priešininko aikštę
- Kamuoliukas po smūgio atšoka priešininko aikštėje ant žemės ir tada atsitrenkia į metalinę tvorą arba vieną iš sienų
- Kamuoliukas po smūgio atšoka priešininko aikštėje ant žemės ir išlekia iš aikštės, pataiko į lubas, šviestuvus ar kitą su aikštele nesusijusį objektą
- Kamuoliukas po smūgio paliečia tinklą arba tinklo stulpus, o tada atšoka į žemę varžovo aikštės pusėje
- Kamuoliukas po smūgio pataiko tiesiai į objektą, esantį priešininko aikštės pusėje ant žemės, nesusijusį su aikštele ar jos dalimi (pvz., kitą kamuolį).
- Kamuoliukas po smūgio teisingai atšoka varžovų pusėje ir pats grįžta į smūgį atlikusios poros (jūsų) aikštės pusę. Oponentai gali atlikti atmušimą, jeigu paliečia kamuoliuką nepažeisdami taisyklių, kol kamuoliukas nenusileido jūsų aikštės pusėje
- Keistas kamuoliuko atšokimas nuo raketės ar “stumiamas kamuolys” yra laikomas teisingu atmušimu, jeigu žaidėjas nepataikė į kamuoliuką du kartus
- Kamuoliukas po smūgio atšoka į priešininko aikštelės kampą, kur siena jungiasi su žeme. Toks smūgis laikomas galiojančiu
- Kai leidžiama žaisti už aikštelės ribų, kamuoliuko atmušimui iš už aikštės ribų galioja visos taisyklės išvardintos aukščiau
Pastaba:
- Pagal f) punktą, jei kamuoliukas atšoka į objektą, esantį priešininko aikštėje, žaidimas tęsiamas - smūgis yra teisingas, žaidimas tęsiasi, taškas nesužbaigtas
TAISYKLĖ 15. Laimėtas taškas
Taškas laimėtas, jei:
- Jei po atšokimo priešininko aikštės pusėje kamuoliukas išlekia iš aikštelės pro skylę metalinėje tvoroje arba įstrigo toje skylėje
- Jei po atšokimo priešininko aikštės pusėje kamuoliukas įstrigo plokščiame horizontaliame paviršiuje ant sienos viršaus
TAISYKLĖ 16. Žaidimas už aikštelės ribų
Žaidėjai turi teisę palikti aikštelę norėdami atmušti kamuoliuką ir tęsti tašką tik tuo atveju, jeigu aikštelė atitinka saugaus žaidimo už aikštelės ribų techninius reikalavimus.
TAISYKLĖ 17. Kamuoliukų keitimas
- Oficialiose varžybose organizatoriai privalo iš anksto pranešti:
- Kamuoliukų prekės ženklą ir tipą
- Mačo metu naudojamų kamuolių skaičių (2 arba 3).
- Kamuoliukų keitimo tvarką.
- Kamuoliukų keitimas, turėtų būti atliekamas kiekviename mače pagal šią tvarką:
- Po nustatyto nelyginio geimų skaičiaus. Apšilimas skaičiuojamas kaip du geimai, o taibreikas – kaip vienas geimas
- Kamuoliuko keitimas nevykdomas taibreiko pradžioje. Tokiu atveju kamuoliukų keitimas bus atidėtas iki kito seto antro geimo pradžios
- Seto pradžioje
- Tais atvejais, kai kamuoliukų keitimo eilės tvarka pažeidžiama, nauji kamuoliukai įvedami į žaidimą tai porai, kuri turėjo servuoti su naujais kamuoliais
- Kai kamuoliukas yra pamestas, netinkamas tęsti žaidimą arba skiriasi nuo kitų, teisėjas pakeičia kamuoliuką, kad atitiktų tuos, kurie jau žaidime arba pakeičia visus kamuoliukus. Norint pradėti tašką, būtina turėti bent du kamuoliukus.
Parengta pagal https://www.padelfip.com/rules/


